Допомогти лікувати зір

Ученим вдалося роздрукувати на принтері штучні клітини ока

фото: flickr.com
Учені з Кембриджського університету розробили технологію, здатну допомогти в лікуванні сліпоти у людей із захворюваннями сітківки ока. Звіт учених про результати досліджень опублікував журнал Biofabrication.
Клітини, отримані із сітківки ока, вчені роздрукували на п’єзоелектричному струменевому принтері. Досліди, про які йдеться у звіті, науковці здійснювали на клітинах тварин. Учені зазначають, що для підтвердження успіху технології необхідні подальші дослідження.
“Хоча наші результати є попередніми і ще багато чого потрібно зробити, ми розраховуємо, що зможемо настільки розвинути цю технологію, щоб можна було лікувати захворювання сітківки”, – зазначили автори дослідження Кіт Мартін і Барбара Лорбер, інформує ВВС.
Учені довели, що струменевий принтер можна використовувати для друку двох типів клітин сітківки – гангліозних і гліальних. Це клітини, які передають інформацію від ока до певних частин мозку та забезпечують захист нейронів. Надруковані клітини виявилися повністю здоровими та виконували всі функції натуральних аналогів.
Дослідники вже досягли значного прогресу в розробці методів лікування зору, пов’язаних із трансплантацією. Попередньо медикам вдалося відновити зір у мишей за допомогою стовбурових клітин. Також було опубліковано дослідження, присвячені пересадці пацієнтам електронної сітківки.