“Стать” мозку

Науковці знайшли відмінності в роботі жіночого та чоловічого органів мислення

фото: wired.co.uk
Йдеться про різницю в обміні інформацією. Тобто одні й ті ж мозкові ділянки у чоловіків та жінок “спілкуються” між собою по-різному, стверджують американські науковці в статті, опублікованій у журналі Proceedings of The National Academy of Sciences.
Раніше було відомо, що стать людини суттєво впливає як на її поведінку, так і на те, які частини головного мозку розвиваються краще. “Однак замість того, аби аналізувати роботу кожної ділянки окремо, мозок можна вивчати як цілісну систему зв’язків, так званий конект”, – пишуть дослідники з Пенсильванського університету у Філадельфії.
Аби з’ясувати, чим саме відрізняється ключовий орган нервової системи у чоловіків та жінок, учені провели експеримент за участі 949 людей віком від 8 до 22 років. За допомоги дифузної магнітно-резонансної томографії відслідковували переміщення води в білій речовині. Як відомо, білу речовину утворюють нервові відростки (аксони), що допомагають різним ділянкам мозку обмінюватися інформацією. Відтак, скануючи її, науковці шукали особливості обміну даними жіночого і чоловічого мозку, а також мозку дітей і дорослих, аби з’ясувати, чи щось змінюється з віком.
Візуалізувавши отримані результати, дослідники побачили, що одні й ті ж ділянки мозку в чоловіків та жінок “поводяться” по-різному. Приміром, у жіночому мозку виявили більш тісний зв’язок між лівою та правою півкулями, а в чоловічому краще “спілкуються” мозочки двох півкуль. Як вважають автори дослідження, такі особ­ливості сприяють тому, що чоловіки ефективніше поєднують окремі відчуття з наміром щось зробити, а жінки – інтуїцію та аналітичні процеси.
“Результати вказують на чітку різницю в будові мозку жінок та чоловіків, що допомогло нам зрозуміти, чому особи різних статей часто досягають успіху в окремих завданнях”, – пише один із авторів дослідження Рагіні Верма. “Наприклад, чоловікам ліпше вдається навчатися і виконувати різноманітні фізичні завдання, як-от їздити велосипедом. У той же час жінки володіють глибшою пам’яттю і навичками, які відповідають за соціальне розпізнавання, що дозволяє їм швидше знаходити рішення для груп людей”, – пише Рагіні Верма.